Σάββατο 23 Μαΐου 2020

Κατάλοιπα αρχείου Αριστομένη Καρέλα ΑΒΕΕ (Ψυγεία - Παγοποιεία) στην συλλογή μου.


Ερευνά και γράφει ο Δημήτρης Κρασονικολάκης.
Αντιπρόεδρος Φιλολογικής Στέγης Πειραιώς - Πρόεδρος Ινστιτούτου Πειραϊκών Μελετών - Δημοσιογράφος, ερευνητής πειραϊκής ιστορίας.
 

Ο παλιός Πειραιάς έσφυζε από ζωή, οι κάτοικοι δραστήριοι και δημιουργικοί αποτέλεσαν το πλέον εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό που εξαντλούσε την σωματική αντοχή σε βαριές κι ανθυγιεινές δουλειές στα εργοστάσια, στα μηχανουργεία, στο λιμάνι, στους φούρνους, στα κάθε λογής θεωρούμενα δύσκολα επαγγέλματα.
Τα καταστήματα πωλήσεως διαφόρων προϊόντων, ειδικά των τροφίμων έκαναν τις αγορές τους από την επαρχία και από το εξωτερικό. Για την επιθυμητή ποσότητα, την επιλογή μιας καλής ποιότητας και το κλείσιμο συμφέρουσας συμφωνίας, οι ιδιοκτήτες έστελναν αντιπροσώπους τους (παραγγελιοδόχους) ή ξεκινούσαν αλληλογραφία με τους προμηθευτές.
Για την σωστή διακίνηση κάθε είδους, για κάθε περίπτωση διεκπεραίωσης, έγγραφα, αποδείξεις, τιμολόγια, πιστοποιητικά, πέρναγαν από το λογιστήριο, από έλεγχο, γίνονταν οι πληρωμές, λαμβάνονταν το εμπόρευμα και αφού όλα ήταν τακτοποιημένα, έκλεινε η παραγγελία και μετά αρχειοθετούνταν.
Στην συλλογή μου παραμένει ένας αριθμός εντύπων που όλα μαζί έχουν να κάνουν με το μικρό μαγαζί και την μετέπειτα βιομηχανική - εμπορική επιχείρηση, τα  Ψυγεία - Παγοποιεία του Αριστομένη Καρέλα. Ξεκίνησε στα 1918 από τον Πειραιά ως κατάστημα εγχωρίων και αποικιακών προϊόντων, αναπτύχθηκε ως ΑΒΕΕ στα 1930 και συνέχισε στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, κοντά στην Νέα Λαχαναγορά. Γνωρίζω ότι πολλοί Πειραιώτες εργάστηκαν στα ψυγεία και στην εταιρεία του. Τέλος ασχολήθηκε και με την πώληση σοβιετικών αυτοκινήτων.
Τα δημοσιοποιώ επειδή αρέσκομαι να εκθέτω ό,τι πιο δυσεύρετο και χρήσιμο υπάρχει για την μελέτη και την τεκμηρίωση της ιστορίας του Πειραιά.

*ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΒΟΛΟΥ. Δελτάριο. Γραμματόσημο του 1927, έκδοσης γνωστής ως των τοπίων, αξίας 2 Δραχμών με απεικόνιση την Ακρόπολη. Σφραγίδα ΒΟΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ 31
VII 35. Εν Βόλω τη 30-7-1935. Προς το Ελληνικόν Υελουργείον Χ. Δ. Αργυροπούλου. Εις Πειραιά. Ενημέρωση ότι η Τράπεζα έλαβε το ποσόν των 892.10 Δραχμών.
Δεν γνωρίζω αν το παραπάνω ανήκει στο αρχείο Καρέλα, όμως βρισκόταν στον εν λόγω φάκελο. Δες στο άρθρο μου: Το υαλουργείο του Αργυρόπουλου στον Πειραιά: στιγμές της ιστορίας του.   
 
*Ο γραπτός τρόπος επικοινωνίας είχε τους καθορισμένους κώδικες, την εμπορική γλώσσα και την ευγένεια του. Ο σεβασμός μεταξύ πωλητή κι αγοραστή βασιζόταν στην εμπιστοσύνη και στην καλή πίστη: Επιστολόχαρτο της δεκαετίας του 1920 με ένδειξη ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ/ ΑΠΟΙΚΙΑΚΩΝ & ΕΓΧΩΡΙΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ/ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΟΥΣ Θ. ΚΑΡΕΛΑ & ΣΙΑΣ/ ΕΝ ΠΕΙΡΑΙΕΙ/ 6 - ΛΕΩΧΑΡΟΥΣ - 6. Χειρόγραφο συνταγμένο στην Μόσχα που απευθύνεται προς τον Καρέλα.
Moscou 10 Ιουνίου 1936
Κύριον
Αριστομ. Καρέλαν
Πειραιά
Κύριε,
Ελάβομεν επιστολήν σας μηνός Μαΐου, δι’ ης εκφράζετε την επιθυμίαν να αγοράσητε και εφέτος ως και κατά τα προηγούμενα έτη, ταραμάν,
Proboina και galagan.-
Η αλιεία της ανοίξεως έληξε και δυνάμεθα να σας κάμωμεν προσφοράν.-
Προς οδηγίας σας σάς πληροφορούμεν ότι η εφετινή ποσότης του ταραμά είναι κατωτέρα της περισυνής ποσότητος.-
Δυνάμεθα να καταλήξωμεν εις συμφωνίας με υμάς υπό τους κάτωθι όρους:
Tarama και Proboina αλιείας, ανοίξεως και φθινοπώρου 1936 εις την κάτωθι αναλογίαν:
αλιείας ανοίξεως 60 - 70%
αλιείας φθινοπώρου 30 - 40%
galagan εξ ολοκλήρου αλιείας ανοίξεως
πώλησις υπό τους όρους
f.o.b. Odessa.
Αποδοχή της ποιότητος και της ποσότητος θα γίνη εις Οδησσόν. Εν ή παριστάσει ο αντιπρόσωπός σας δεν έλθει προς τον σκοπόν τούτον εις Οδησσόν, η ποιότης θα καθορισθή τελικώς συμφώνως προς τα πιστοποιητικά της Κρατικής Επιθεωρήσεως της
URSS εις Οδησσόν και η ποσότης θα καθορισθή επί τη βάσει των υποδείξεων των αλιευτηρίων μας.
Η ελάττωσις του μικτού βάρους διά το απόβαρον θα υπολογισθή επί τη βάσει του παρελθόντος έτους έως 14%.
Δέκα πέντε ημέρας προ της φορτώσεως θα σας ειδοποιήσωμεν ταχυδρομικώς ή τηλεγραφικώς ότι ο ταραμάς είναι έτοιμος προς αποστολήν, ήτις θα λάβη χώραν:
δια την αλιείαν της ανοίξεως, κατά τον μήνα Σεπτέμβριον και Οκτώβριον
δια την αλιείαν του φθινοπώρου κατά τον Δεκέμβριον.
Μόλις λάβητε την ειδοποίησιν αυτήν θα θα καταθέσητε εις την Τράπεζαν της Ελλάδος διά λογαριασμόν μας ολόκληρον την αξίαν του εμπορεύματος, το οποίον μετά ταύτα θα φορτωθή.
Θα ευχαριστηθώμεν πολύ να σας ίδωμεν εις την Μόσχα και να συνεννοηθώμεν προσωπικώς επί των λεπτομερειών.
Ελπίζομεν ότι κατά την εις Μόσχαν αφίξίν σας θα δυνηθώμεν να διαπραγματευθώμεν την πώλησιν του Βακαλάου προς φόρτωσιν μετά τον Σεπτέμβριον.
Πάντως πρέπει να σημειώσητε ότι θα εξαγάγωμεν Βακαλάον εις την Ελλάδα, εν ή περιπτώσει η τιμή δεν θα είναι κατωτέρα της τιμής της Ιταλίας.
Όσον αφορά τον Βακαλάον σας παρακαλούμεν να μας δώσητε το ταχύτερον την απάντησίν σας και να μας γράψητε τας τιμάς τας οποίας θα ηδύνασθε να προσφέρητε.-
Αναμένοντες απάντησίν σας, σας αποστέλλομεν τους διακεκριμένους χαιρετισμούς μας.-
               

*Χειρόγραφο συμφωνητικό αγοράς ποσότητας ρυζιού στα 1946.
ΓΕΝΙΚΟΝ ΕΜΠΟΡΙΟΝ/ ΕΙΣΑΓΩΓΗ-ΕΞΑΓΩΓΗ ΤΗΛ. 43.209
ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΧ. ΚΟΥΚΟΣ/ ΜΕΓΑΡΟΝ ΛΑΪΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ/ ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ
Εν Πειραιεί τη 19 Σεπτεμβρίου 1946   Ταμ. 311 19/8/46.
Κύριον
Γεώργιον Κ. Πίππαν
Αθήνας (Ικτίνου 2)
Κύριε,
Διά ταύτης μου σας δηλώ ότι σας επώλησα και ηγοράσατε παρ’ εμού (5) πέντε τόννους όρυζα Χιλής γκλασέ μέχρι 7% σπασμένη εις σάκκους, μικτόν διά καθαρόν βάρος, εις την τιμήν των Δρχ. 3200.- (τριών χιλιάδων διακοσίων δραχμών) κατ’ οκάν ελεύθερον εφ’ αμάξης. 
Το ως άνω εμπόρευμα ηγόρασα παρά τον οίκον
gianoli Mustakis and Co Valparaiso μέσω του εν Αθήναις ανταποκριτού του οίκου ΕΛΛΑ-ΤΟΥΡΚ και ως μοι ειδοποίησε εφορτώθη επί του α/π Emma Bakke. Η σχετική πίστωσις έχει ανοιχθεί παρά της Τραπέζης Αθηνών υποκ/μα Πειραιώς υπ’ αριθ. 959543/31-8-46.
Βεβαιώ ότι έλαβον ως προκαταβολή Δρχ. 2.500.000 (δύο εκατομμύρια πεντακοσίας χιλιάδας) ήτοι 20% περίπου της αξίας, το δε υπόλοιπον θέλετε μοι καταβάλει άμα τη παραλαβή του εμπορεύματος εφ’ αμάξης. Η ανωτέρω τιμή υπελογίσθη επί τη βάσει των σημερινών τελωνειακών δασμών και εξόδων, εν περιπτώσει αυξομειώσεως εις βάρος ή εις όφελος του αγοραστού. Επίσης η τιμή των 3200 δρχ. κατ’ οκάν θεωρείται προσωρινή, επιφυλάσσομαι να κανονίσω οριστικήν μετά την κοστολόγησιν του εμπορεύματος παρά του Υπουργ. Εφοδιασμού και εν περιπτώσει η κοστολόγησις γίνει μεγαλυτέρα της τιμής των 3200 δρχ. αύτη θα είναι εις όφελος του αγοραστού, και δε γίνη μικροτέρα υποχρεούμαι να επιστρέψω την διαφοράν.
Μεθ’ υπολήψεως
ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΥΚΟΣ

[Υπογραφή]
Όλα τα παραπάνω κατοχυρώνονταν με την βεβαίωση ενός δικηγόρου: ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ/ ΙΩΑΝΝΟΥ ΑΘ. ΚΑΡΔΑΡΑ/ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ & ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ 1/ ΑΘΗΝΑΙ
[Το μεταφορικό νορβηγικό πλοίο
MV Emma Bakke φτιάχτηκε στα 1929. Μέχρι το 1937 ανήκε σε σουηδική εταιρεία. Τον Οκτώβριο του 1954, σε ταξίδι από Φιλαδέλφεια στην Κωνσταντινούπολη, εξερράγη ένα boiler, έπιασε φωτιά και βυθίστηκε 250 μίλια δυτικά της Καζαμπλάνκα. Δυο νεκροί, το πλήρωμα περισυνέλεξε ένα αργεντίνικο πλοίο]

*Μηχανολογικό σχέδιο: ΨΥΓΕΙΑ - ΠΑΓΟΠΟΙΕΙΟΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΡΙΣΤ. ΚΑΡΕΛΑ. ΑΘΗΝΑΙ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 1950. Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ. [ΓΕΝΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ. Υπογραφή]
Τομή κατά πλάτος παγολεκάνης
Κατά μήκος τομή εις θέσιν αναδευτού
Εγκαρσία τομή εις θέσιν αναδευτού Κλίμαξ 1/20        
Λεπτομέρειαι παγοδοχείων Κλίμαξ 1/10



*Χρηματικές καταθέσεις του Αριστομένη Καρέλα στο ΕΜΠΟΡΙΚΟΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ.
-Δρχ. 35000 για θεώρηση τιμολογίων εισαγωγής, 8/2/1951. [Υπογραφή ταμία και σφραγίδα]
-Τρεις αποδείξεις Τ.Ε.Π.Ε. ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΙΣΦΟΡΑ Δρχ. 20000, 30000, 32000 των ετών 1951-1952. [Υπογραφή ταμία και σφραγίδα]
-Δρχ. 105000 +1500=106500 για θεώρηση οριστικού τιμολογίου στο αριθ. εγκρίσεως Τραπέζης Ελλάδος 8345 και 6703. Εν Πειραιεί τη 23/6/1952. [Υπογραφή ταμία και σφραγίδα]



*ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΥ ΔΑΣΜΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ.
Δυο αντίτυπα τριπλοτύπων με αριθμούς 10556 και 10557 με τελωνειακά ένσημα που το σύνολό τους σχηματίζουν τα καταβληθέντα ποσά. Κοινή διασάφηση αριθ. 10628. Δρχ. 2102000 και 38000. Εν Πειραιεί τη 13.12.1952. Σφραγίδα Β΄ ΤΕΛΩΝΕΙΟΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ/ ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ/ ΤΜΗΜΑ ΤΑΜΕΙΟΥ.



*ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ.
Τέσσερα τριπλότυπα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς του έτους 1951. Στα κατάλοιπα των αρχείων εταιρειών διατηρούνται πρωτότυπα έντυπα εισπράξεως χρημάτων που έχουν πλέον καταργηθεί. Για την ακρίβεια, μετά από τόσες δεκαετίες, ελάχιστα πλέον βλέπουν το φως της δημοσιότητας να μας δείξουν τους παλαιούς, χειρόγραφους τρόπους πληρωμής δασμών και οφειλών. Μια γραφειοκρατία που την έζησαν για πολλά χρόνια οι υπάλληλοι ταμείου και οι ενδιαφερόμενοι πολίτες.
-ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ. Δ)ΣΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. Τμήμα Ταμειακής Υπηρεσίας. ΤΡΙΠΛΟΤΥΠΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΣ. Σύνολον Δρχ. 10050. Εν Πειραιεί τη 3/4/1951.
-ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ. Δ)ΣΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ. ΤΡΙΠΛΟΤΥΠΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΣ ΦΟΡΤ)ΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ. Από το πλοίο Κ
unt [;] BAKKE. Άφιξη 30.3.1951. Παραλήπτης ο Αρ. Καρέλας. Περιεχόμενο, εξαρτήματα μηχανών (ανταλλακτικά αυτοκινήτου). Με τις προσαυξήσεις και τα δικαιώματα, Δρχ. 74.400. Εν Πειραιεί τη 3/4/51. Σφραγίδα ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ. ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ.
-ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ. ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟΝ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΕΩΣ ΕΙΣΠΡΑΚΤΕΩΝ ΕΣΟΔΩΝ. Ο Αριστομένης Καρέλας. Κηφισού 11 Άγιος Ιωάννης Ρέντης. Δια Δικαιώματα αποθηκικά προσωρινών αποθηκών. Δρχ. 10000. Εν Πειραιεί τη 3/4/1951.              
-Ο.Λ.Π. ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ ΟΙΚ. ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΙΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΣ. Παραλήπτης Καρέλας. Ανταλλακτικά. 460 κιλά. Δραχμαί 45.000. Εν Πειραιεί τη 5/7/1951.

*Α. ΣΑΚΕΛΑΡΑΚΗΣ. ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΙ. ΓΟΥΝΑΡΗ 30. ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ. Εν Πειραιεί τη 23/7/1951. Ο κύριος Αριστ. Καρέλας. Δι εκτελωνισμόν 1 κι. ανταλλακτικά. Σύνολον Δρχ. 2750000.

 


*Ο φάκελος και το έγγραφο. ΣΠΥΡΟΣ. Α. ΓΑΛΑΚΑΤΟΣ. ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ. ΟΔΟΣ ΦΙΛΩΝΟΣ 77 - ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ. ΠΡΟΣ ΤΑ ΨΥΓΕΙΑ - ΠΑΓΟΠΟΙΕΙΟΝ ΑΡΙΣΤ. ΚΑΡΕΛΛΑ. Εν Πειραιεί τη 19 Απριλίου 1952.
Υποβολή προσφοράς εξαρτημάτων «δια την εκτέλεσιν του μηχανικού εξοπλισμού εγκαταστάσεως ψυκτικού πύργου διά καταιωνισμού». 31.500.000 Δρχ. χωρίς τα έξοδα τοποθέτησης των προσφερομένων μηχανημάτων και συσκευών.

 


*Δελτάριο. Γραμματόσημο κανονικής χρήσης αφιερωμένη στην ένωση της Δωδεκανήσου (Δρχ. 400, Μονή Ιωάννου Θεολόγου Πάτμου). Σφραγίδα ταχυδρομικού γραφείου ΝΕΟΝ ΦΑΛΗΡΟΝ 12 ΙΟΥΝ. 52. Βαλκανική και Της Ανατολής Ναυτική Α.Ε. Έδρα εν Πειραιεί. Προς τον Αριστομένη Καρέλα. Ειδοποίηση άφιξης πλοίου στον Πειραιά από ΗΠΑ στις 21.6.52 με εμπορεύματα τα οποία να φροντίσει να παραλάβει.

 




*Δελτάριο. Δυο γραμματόσημα κανονικής χρήσης αφιερωμένη στην ένωση της Δωδεκανήσου (Δρχ. 100, Μονή Ιωάννου Θεολόγου Πάτμου και Δρχ. 300, Δωδεκανησιακή ενδυμασία). Σφραγίδα ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ 29 ΙΧ 52. C. E. SPILIOTOPULO & CO. PHIL. ZOYOPULO & CO. STEAM SHIP AGENTS, BROKERS & STEVEDORES.
Μέγαρον Λαϊκής Τραπέζης. Προς τον Αριστομένη Καρέλα. Κιφησσού 11. Εν Πειραιεί τη 29-9-1952. Σε αναμονή άφιξης στον Πειραιά του EMMA BAKKE από την Νέα Υόρκη στις 15.10.1952, να φροντίσει να παραλάβει εγκαίρως τα εμπορεύματά του (4 κιβώτια ανταλλακτικά ψυκτικής μηχανής).
-Δελτάριο διαφημιστικό με τις παροχές της εταιρείας στην οδό Κηφισού 41. Περιελάμβανε ειδικά ψυκτικά συγκροτήματα για συντήρηση, κατάψυξη, φρούτων, κρεάτων, ιχθύων, τυριών και τμήμα παραγωγής πάγου. Χωρίς χρονολογία.



*ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΨΥΓΕΙΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ. ΕΔΡΑ ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ. ΓΡΑΦΕΙΑ & ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΕΝ ΠΕΙΡΑΙΕΙ. ΟΔΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ 1.
Εν Πειραιεί τη 15/12/1955
Κον Τσαμούρην Δημήτριον. Παγοπώλην. Καρπάθου 84. Πειραιά.
Κύριε
Φέρομεν εις γνώσιν Υμών ότι από της προσεχούς ανοίξεως, θέτομεν εν λειτουργία και νέαν παγολεκάνην ημερησίας παραγωγής 5.000 στηλών πάγου.
Έχομεν επομένως πάσαν δυνατότητα αυξήσεως της αξιοτίμου πελατείας μας και δύνασθε ως εκ τούτου να καταστήτε πελάτης μας από τούδε, βέβαιος ων δια την αρίστην ποιότητα του πάγου, δια την εξασφάλισιν των θερινών σας απαιτήσεων και δια πάσαν εν γένει εξυπηρέτησίν σας δεδομένου μάλιστα ότι και αι μεταφοραί του πάγου τελούνται μερίμνη της Εταιρίας μας.
Δια πάσαν πληροφορίαν αποτανθήτε εις τα γραφεία μας: Μετά τιμής. Α. Ε. ΨΥΓΕΙΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ. Υπογραφή ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΣ ΙΚΚΟΣ.

 


*ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ. ΓΡΑΦΕΙΑ: ΜΕΓΑΡΟΝ: ΕΜΠΟΡ. & ΒΙΟΜΗΧ. ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ - Δ΄ ΟΡΟΦΟΣ. Εν Πειραιεί τη 25 Ιανουαρίου 1956.
Επιστολή προς τον βιομήχανο Αριστομένη Καρέλλα μέσω της οποίας του κοινοποιήθηκε ότι εγκρίθηκε ως τακτικό μέλος του Συλλόγου Βιομηχάνων Πειραιώς. Υπογράφει ο διευθυντής Ανδρεας Γ. Σαραντίδης. Η μηνιαία συνδρομή ήταν 50 - 100 - 150 - 200 - 300 - 500 - 1000 δραχμές, ανάλογα με την κρίση του καθένα.

 




*Χωρίς το συγκεκριμένο αρχείο δεν θα γνώριζα ότι ο Σύλλογος Βιομηχάνων Πειραιώς εξέδιδε ενημερωτικό δελτίο. Πρόεδρος ήταν ο Κ. Ν. Τσιάκος. Γενικός Γραμματέας ο Ε. Αναργύρου. Είχε τον τίτλο: «ΔΕΛΤΙΟΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ Προς τας βιομηχανικάς επιχειρήσεις περιοχής Πειραιώς». Ήταν τετρασέλιδο, διπλωμένο στα τρία οπότε είχε την δυνατότητα να ταχυδρομηθεί. Παραλήπτης ο Α. Καρέλας, Κηφισσού 11 Άγιος Ιωάννης Ρέντης.
-Δελτίον 13ον. 16 Ιανουαρίου 1956. Γραμματόσημο κανονικής χρήσης 1947-1951 αφιερωμένη στην ένωση της Δωδεκανήσου (Δρχ. 700, Ιπποκράτης χρώματος πράσινου). Σφραγίδες ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ 28 Ι 56.
[Μια σημαντική πληροφορία. ΜΝΗΜΕΙΟΝ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΕΝ ΠΕΙΡΑΙΕΙ: Προκειμένου να ανεγερθή μνημείον της Μητέρας εν Πειραιεί, εις εκδήλωσιν του προς την Μητέρα σεβασμού, συνιστώμεν εις τους επιθυμούντας των κ. κ. Βιομηχάνων, όπως αποστείλωσιν την εισφοράν των απ’ ευθείας εις την Εμπορικήν Τράπεζαν της Ελλάδος επ’ ονόματι του κ. Λουκά Νομικού, ως ταμίου της Επιτροπής Ανεγέρσεως του Μνημείου]
-Δελτίον 14ον. 31 Ιανουαρίου 1956. Γραμματόσημο κανονικής χρήσης 1947-1951 αφιερωμένη στην ένωση της Δωδεκανήσου (Δρχ. 700, Ιπποκράτης χρώματος πράσινου). Σφραγίδες ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ 20 ΙΙ 56. ΝΕΟΝ ΦΑΛΗΡΟΝ 22 ΦΕΒ 56.
-ΑΡ. 16. Απρίλιος - Μάιος 1956. Γραμματόσημο έκδοσης των βασιλέων του 1956 (Λεπτά 70, θαλασσί, Όθων). Σφραγίδες ΗΛΕΚΤΡ. ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 27
VI 56. ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ ΑΦΙΞΙΣ 27 VI 56. ΝΕΟΝ ΦΑΛΗΡΟΝ 28 ΙΟΥΝ. 56. Επίσης βινιέτα με ένδειξη 21 ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 1956. [Από 2 έως 23.9.1956.  Θα εξέθεταν 13 κράτη, σύσταση οι ενδιαφερόμενοι πειραιώτες βιομήχανοι να δηλώσουν συμμετοχή]
 



*Τρία αντίτυπα. ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ Θ. ΚΑΡΕΛΑΣ. ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΒΑΚΑΛΑΩΝ–ΑΛΙΠΑΣΤΩΝ. ΓΕΝΙΚΟΝ ΕΜΠΟΡΙΟΝ. Έδρα διευθύνσεως οδός Κηφισσού 11 - Πάροδος οδού Πειραιώς. Άγιος Ιωάννης Ρέντης. Παράρτημα: Λεωχάρους 5 - Πειραιεύς. ΨΥΓΕΙΑ – ΠΑΓΟΠΟΙΕΙΑ. Οδός Πειραιώς. Δεξιά όχθη ποταμού Κηφισσού. Άγιος Ιωάννης Ρέντης.
Εν Πειραιεί τη 27η Μαΐου 1956
ΚΥΡΙΟΥΣ ΑΛΕΞΑΤΟΝ ΚΑΙ ΔΟΥΚΑΝ
ΕΝΤΑΥΘΑ
Κύριοι,
Αναφερόμενος εις προφορικήν μας συνεννόησιν όπως παραλάβητε από την Οδησσόν και μεταφέρετε ενταύθα δύο (2) θεριζοαλωνιστικάς μηχανάς διά Α/Π ″ΛΑΚΩΝΙΑ″ αναχωρούν αύριον, βάρους εκάστης 5 τόννων περίπου, σας δηλώ ότι είναι αδύνατον να πληρώσω ναύλον περισσότερον των 350 Δολλαρίων δι’ εκάστην.
Παρακαλώ εάν δέχεσθε το ανωτέρω ποσόν τηλεγραφήτε να παραλάβωσιν αυτάς, και μου δίδετε το σύμφωνον ίνα τηλεγραφήσω και εγώ.- Είμεθα σύμφωνοι τη 25-5-56. Μετά τιμής
[Υπογραφή Α. Καρέλας]

*Μονόφυλλο διπλωμένο στα τρία για ταχυδρόμηση. Γραμματόσημα του 1955 με θέμα την αρχαία τέχνη (Λ. 20, μπλε πράσινο, κεφαλή βοός. Λ. 30, καφέ, Περικλής). Σφραγίδες ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ -3
VII 56 14, ΝΕΟΝ ΦΑΛΗΡΟΝ. Αποστολέας ο Ι. Δ. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, Δ. Γούναρη 3 r , Πειραιεύς, εκεί που ήταν η Ασφαλιστική Εταιρεία Η ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ. Έκθεση στην Κολοκοτρώνη 51. Εν Πειραιεί τη 26-6-1956.
Ανακοίνωση ότι ο Εμμανουήλ ίδρυσε ιδιαίτερο τμήμα πωλήσεως αυτοκινήτων, πετρελαιομηχανών και ελαστικών εισαγομένων από τα καλλίτερα εργοστάσια και με συμφέροντες όρους. 

 


*Μονόφυλλο. Α. Ε. ΑΤΜΟΠΛΟΪΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ Η ″ΕΛΛΗΝΙΚΗ″. ΕΔΡΑ ΕΝ ΠΕΙΡΑΙΕΙ. Εν Πειραιεί τη 26. ΙΟΥΝ. 1956. Η εταιρεία βρισκόταν στην οδό Ιωάννου Δροσοπούλου 17 (Ι. Δροσοπούλου, σήμερα οδός Μακράς Στοάς).
Ανακοίνωση στους εξαγωγείς και εισαγωγείς ότι η εταιρεία θέτει σε υπηρεσία τα ντιζελοκίνητα, νέα και συγχρονισμένα σκάφη ΕΛΛΑΣ και ΑΘΗΝΑΙ. Παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά τους και ότι θα εξυπηρετούν γραμμές «Κόντινεντ και Αγγλίας» μαζί με τα ήδη δρομολογημένα.
 



*Τρία αντίτυπα. Πειραιάς 4 Οκτωβρίου 1956. Πράκτορας ο Γεώργιος Τσουκαράκης, οδός Νικήτα 10. Παραγγελία του Αριστομένη Καρέλα προς εταιρεία της Γερμανίας για αγορά υγράλατου βακαλάου, χωρίς δέρμα και κόκκαλα.

*Μονόφυλλο. Ο Γεώργιος Τσουκαράκης, μεσίτες τροφίμων, πράκτορες προμηθειών και αντιπρόσωποι, προς τον Αριστομένη Καρέλα. 26 Νοεμβρίου 1956. Πολλές φορές οι παραγγελίες κατεψυγμένων ιχθύων σε κιβώτια που γίνονταν στο εξωτερικό και φορτώνονταν σε πλοία για τον Πειραιά πάθαιναν διάφορες βλάβες που έπρεπε να αποζημιωθούν από ασφαλιστικές εταιρείες κατόπιν πραγματογνωμοσύνης. Εδώ αναφέρονται ζημίες κιβωτιδίων με φιλέτα φορτωμένων στα α/π
BELMONTE, AURIGA, SIWA. Σε αρκετές περιπτώσεις βρίσκουμε την LLOYDS AGENCY που είχε αντιπροσώπευση στον Πειραιά.

 



*Επιστολικόν δελτάριον. Γραμματόσημο έκδοσης των βασιλέων του 1956 (Δραχμή 1, μπλε πράσινο, Αμαλία). Σφραγίδα ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ 25 XI 56. ΦΕΛΙΞ ΚΑΟΥΚΙ & ΥΙΟΣ. Πράκτορες Βασιλικής Ολλανδικής Ατμοπλοΐας - Άμστερδαμ. Φίλωνος 43. Πειραιεύς. Προς τον Αριστομένη Καρέλα. Εν Πειραιεί τη 24-11-1956. Με το ατμόπλοιο Ariadne θα έλθουν στο λιμάνι στις 30.11.56 εμπορεύματα σε διαταγή Ε.Τ.Ε. Αθηνών. Παράκληση για φροντίδα παραλαβής. 200 δέματα βακαλάος, 10.500 κιλά.

*Μονόφυλλο. ΔΙΟΝ. Ι. ΦΟΥΣΙΑΝΗΣ. Νικήτα 2. Πειραιεύς. Πειραιεύς τη 7η Δεκεμβρίου 1956. Ανακοίνωση προς τον Αριστομένη Καρέλα. Άρνηση του πωλητή για απαίτηση έκπτωσης εκ μέρους του 20% επί του προϊόντος (παραγγελία 10 τόνων βακαλάου υγράλατου). Να εκτεθούν επειγόντως γραπτώς οι απόψεις του Καρέλα «δεδομένου  ότι δέον να καταβάλητε εις την Τράπεζαν το υπόλοιπον του τιμολογίου εκ 10%.-»
.

 


*Δυο έντυπα. LLOYDS AGENCY PIRAEUS. J. A. SAUNDERS. Πειραιεύς 18-12-1956. Προς τον Αριστομένη Καρέλα. Οδός Κηφισσού 11 Πειραιεύς. 17/12/56 Δικαιώματα επί πιστώσει Νο. 29255 και 29256 με τα έξοδα και πάγιο. 1% χαρτόσημο. Εξοφλήθηκαν από το Γραφείο του J. A. Saunders. [Υπογραφή και σφραγίδα]

 


*Φάκελος και επιστολή. Ο Γεώργιος Τσουκαράκης. Νικήτα 10. Πειραιεύς τη 14η Φεβρουαρίου 1957. Προς τον Αριστομένη Καρέλα. Το θέμα έχει να κάνει με διαμαρτυρία του Καρέλα. Οι φορτωτές που συνεργάζονταν με τον μεσιτικό γραφείο Τσουκαράκη ζητούν αποδεικτικά έγγραφα για να στραφούν δικαστικώς προς την υπεύθυνη εταιρεία TRANSMARIN η οποία μη συμμορφούμενοι προς την φορτωτική, τοποθέτησε 20 τόνους φιλέτα στο α/π SIWA «άνω της ισάλου γραμμής προξενηθείσης ούτω της ζημίας εις το εμπόρευμα».

*Μονόφυλλο της εταιρείας ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ Θ. ΚΑΡΕΛΑΣ. Εν Πειραιεί τη 15η Φεβρουαρίου 1957. Ο Καρέλας ζητά από την Ασφαλιστική Εταιρεία ΕΘΝΙΚΗ βεβαίωση ότι μετά την πραγματογνωμοσύνη υπαλλήλων της στις 27.10.56, το εμπόρευμα (800 κιβώτια βακαλάου) που ήλθε με το
SIWA στον Πειραιά στις 18.10.1956, βρέθηκε αλλοιωμένο λόγω ανάμματος. Αυτός ο κίνδυνος δεν καλύπτεται από τους όρους του ασφαλιστικού συμβολαίου που είχε κάνει.

*Ο Γεώργιος Τσουκαράκης προς τον Αριστομένη Καρέλα. Πειραιεύς τη 26 Μαρτίου 1957. Διευθέτηση  (φιλικός διακανονισμός) της ζημίας στο φορτίο 140 κιβωτίων φιλέτων βακαλάου που ήλθε με το α/π ΜΠΕΛΜΟΝΤΕ. Από τους φορτωτές θα γίνει έκπτωση 3000 Γερμανικών Μάρκων «υπό τον όρον της αμέσου πληρωμής του υπολοίπου» μέσω Τραπέζης.

*Ο Γεώργιος Τσουκαράκης προς τον Αριστομένη Καρέλα. Πειραιεύς τη 3 Ιουνίου 1957.
Ο Τσουκαράκης προτείνει ενδεικτικές τιμές βακαλάου αλιείας 1957 προέλευσης Νορβηγίας σε δέματα και σε κιβώτια.

*Θ. ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ & Ν. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ. Οδός Λεωχάρους 5. Πειραιεύς. Βακαλάοι. Αλίπαστα. Ταραμάδες. Οκταπόδια. Αποικιακά. Εγχώρια προϊόντα. Όρυζα. Φασόλια. Προμήθειαι. Εν Πειραιεί τη 6η Αυγούστου 1957. Προς το Ο.Τ.Ε. Η συσκευή του τηλεφώνου  υπ’ αριθμό 475-407 στην οδό Λεωχάρους 5 έχει σχεδόν καταστραφεί και δεν λειτουργεί κανονικά. Παρακαλείται η αντικατάστασή της. Η ίδια διεύθυνση και ο αριθμός τηλεφώνου αναγράφεται και στα έντυπα της εταιρείας Αριστομένη Καρέλα ως παράρτημά της. [Παλαιότερα αυτός ο αριθμός ήταν 45.407]
 




*Δελτάριο. Α. Ε. ΑΤΜΟΠΛΟΪΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ Η ″ΕΛΛΗΝΙΚΗ″. ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ.
Έντυπη αξία, σφραγίδες ΝΕΟΝ ΦΑΛΗΡΟΝ, ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ 22.3.58, και δύο διαφορετικές της εταιρείας. Προς τον Αριστομένη Καρέλα. Εν Πειραιεί τη 19-3-1958. Ειδοποίηση αναμενόμενης άφιξης στις 5-4-1958 στον Πειραιά του α/π ΠΑΤΡΑΙ από το Αμβούργο και παράκληση για φροντίδα παραλαβής εμπορευμάτων (50 βαρέλια χημικά).


*Μονόφυλλο, λείπει η συνέχεια στο κείμενο.
Αριστομένης Θ. Καρέλας. Γενικό εμπόριο. Αντιπροσωπίες. Αυτοκίνητα από την βιομηχανία της ΕΣΣΔ, επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά, ημιφορτηγά, αγροτικά και ποικίλα μηχανήματα. Κηφισσού 11. Άγιος Ιωάννης Ρέντης. Εκθέσεις: Πειραιώς 27 Αθήναι. Λεωχάρους 5 Πειραιεύς. Διοικητηρίου και Γλάδστωνος Θεσσαλονίκη. Ι. Παπακυριαζή 3 Λάρισα. Αθήναι, 5 Δεκεμβρίου 1958. Επιστολή στην αγγλική γλώσσα. Προς
την V/O AUTOEXPORT, Moscow. Ο Καρέλας ζητά να αλλαχθεί κάποιο εξάρτημα της μοτοσυκλέτας Κ55. Στο ηλεκτρικό σύστημα το οποίο λειτουργεί με σπινθηροπαραγωγό (μανιατό, nagneto) διαπιστώθηκε  ότι ο οπλισμός είναι κατασκευασμένος από εύθραυστο μέταλλο το οποίο φθείρεται. Επίσης ζητά και άλλα nagnetos για τρακτέρ. Για αγορά ακόμα 90 μοτοσυκλετών, παρακαλεί να αλλαχθεί το προβληματικό ανταλλακτικό.

*Μονόφυλλο. Προς την εταιρεία
ERNST KRATZESTEIN & CO. HAMBURG. Πειραιεύς 17 Αυγούστου 1959. Ο Καρέλας απαντά ότι δεν ενδιαφέρεται προς το παρόν για τα προϊόντα της Γερμανικής Εταιρείας (για τα είδη των ψαριών ή των βακαλάων) που προσφέρει ενώ εξηγεί την ποιότητα και την συσκευασία του βακαλάου που θα ήθελε να προμηθευτεί.

*ΨΥΓΕΙΑ - ΠΑΓΟΠΟΙΕΙΑ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΟΥΣ Θ. ΚΑΡΕΛΑ. Εν Αγίω Ιωάννη Ρέντη δεξιά όχθη ποταμού Κηφισού 11.
Ψυκτικοί θάλαμοι καταψύξεως - ξηράς - ημιξηράς και υγράς ψύξεως. Τα τελειότερα μηχανήματα τεχνητού ψύχους. Απόλυτος ασφάλεια δια τεσσάρων εφεδρικών ψυκτικών συγκροτημάτων.                   
Πάγος τύπου κρυσταλιζέ από ύδωρ Ελληνικής Εταιρείας Υδάτων παρασκευαζόμενος με τα τελειότερα παγοποιητικά μηχανήματα άρτι εγκατασταθέντα.
Εν Αγίω Ιωάννη Ρέντη τη 28η Μαρτίου 1963.
Ένσταση της βιομηχανίας Καρέλα προς τον Δήμο Αγίου Ιωάννου Ρέντη. Το Δ. Σ. του Δήμου εναντιώνεται στην πρόταση του Υφυπουργείου Οικισμού όπως καταργηθεί η προβλεπόμενη από το ρυμοτομικό σχέδιο της πόλης οδός Διαδόχου Κωνσταντίνου (πρώην Ζαβογιάννη) κατά το μέχρι σήμερα αδιάνοιχτο τμήμα της μέσω του οικοπέδου της βιομηχανίας. Το Δ. Σ. γνωμοδότησε να γίνει η διάνοιξη. Τα Ψυγεία - Παγοποιεία θεωρήθηκαν τόσο σημαντικά από το Υπουργείο Βιομηχανίας και Οικονομικών ώστε με πρόσφατο Β.Δ. απαλλοτριώθηκε για επέκτασή της έκταση 3.503,92 τ. μ. Η θέση της πολύ κοντά στην Νέα Λαχαναγορά είναι σημαντική για την βελτίωσή της. Εκτός από τα κτήρια, τις μηχανολογικές εγκαταστάσεις χρειάστηκε να τηρηθούν μεγάλοι ακάλυπτοι χώροι για την διακίνηση των αυτοκινήτων, των μεγάλων οχημάτων, των φορτηγών με τα ρυμουλκούμενα βαγόνια. Επομένως δεν νοείται παρεμβολή εμποδίων, όπως ένας δρόμος. Το οικόπεδο στο οποίο εγκαταστάθηκε η βιομηχανία μετά την διευθέτηση του διπλανού Κηφισού βρέθηκε ενάμιση μέχρι δυο μέτρα χαμηλότερα από την στάθμη της παρόχθιας οδού του ποταμού. Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις και τα περισσότερα ψυγεία τροφίμων δεν ξεπερνούν την στάθμη του οικοπέδου, αλλά βρίσκονται σχεδόν ισόπεδα με την αυλή. Η εισροή των υδάτων στην αυλή σημαίνει και εισροή τους στις μηχανολογικές εγκαταστάσεις και στα ψυγεία με καταστροφικές συνέπειες. Με την πλημμύρα της 6 Νοεμβρίου 1961 το νερό ανήλθε σε ενάμιση μέτρο χωρίς διέξοδο (η διευθέτηση του Κηφισού στέρησε την βιομηχανία από την δυνατότητα αποχέτευσής του). Οι φθορές στις μηχανές ήταν μεγάλες, ειδικά στα εμπορεύματα, έτσι έγιναν πολλές αγωγές για αποζημιώσεις (2 εκατομμύρια). Μην ξεχνάμε ότι πνίγηκαν τρία άτομα. Επιβάλλεται λοιπόν η προστασία από κάθε εισροή υδάτων προς το οικόπεδο της βιομηχανίας. Αν ανοιχτεί δρόμος η διχοτόμηση του οικοπέδου θα καταστήσει πιο δαπανηρά τα μέτρα προστασίας. Άλλωστε από το μικρό διανοιχθέν τμήμα της οδού Διαδόχου Κωνσταντίνου (πρώην Ζαβογιάννη) εισήλθε το 90% των υδάτων του Κηφισού στα ψυγεία και παγοποιεία. Η διάνοιξη της οδού δεν θεωρείται αναγκαία. Ούτε είναι απαραίτητη για την διακίνηση των κατοίκων. Για να γίνει η παρόχθιος οδός του Κηφισού η βιομηχανία πρόσφερε ζώνη εκτάσεως 18,00 μ. Σημαντικά κτίσματα πρέπει να μεταφερθούν σε άλλη θέση. Ελπίδα ότι ο Δήμος θα εκτιμήσει την ανάγκη κατάργησης της οδού και θα αλλάξει την γνωμοδότησή του.

 



*Εννέα χρόνια αργότερα. Τρία αντίτυπα. Ένα ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝ με σφραγίδες και υπογραφές κι δυο ανυπόγραφα. ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ Θ. ΚΑΡΕΛΑΣ. ΨΥΓΕΙΑ - ΠΑΓΟΠΟΙΕΙΑ. Άγιος Ιωάννης Ρέντης. Οδός Κηφισσού 57. Πειραιεύς. Ψυκτικοί θάλαμοι νεοκατασκευασθέντες καταψύξεως - ξηράς - ημιξηράς και υγράς ψύξεως. Τα τελειότερα μηχανήματα τεχνητού ψύχους. Απόλυτος ασφάλεια δια πέντε ηλεκτρ)κων εφεδρικών ψυκτικών συγκροτημάτων αυτομάτου λειτουργείας.                   
Πάγος τύπου κρυσταλιζέ από ύδωρ Ελληνικής Εταιρείας Υδάτων. Παγοποιητικά μηχανήματα άρτι εγκατασταθέντα. Άγιος Ιωάννης Ρέντη 23η Σεπτεμβρίου 1972.
Προς τας Εμπορικάς Επιχειρήσεις ″Ανατολή″. Οδός Αμαλίας αρ. 44. Αθήνας.
Αποδοχή πρότασης να αποθηκεύσει η εταιρεία Καρέλα σε απλούς χώρους μόνο για φύλαξη κι όχι για συντήρηση χαρτοκιβώτια κονσερβών (κυτία λευκοσιδηρών) με περιεχόμενο βοδινό κρέας. Καμία ευθύνη σε περίπτωση αλλοίωσής τους. Δικαιώματα παραλαβών μετά την εξόφληση των οφειλομένων και την προσκόμιση τελωνειακών εγγράφων.

*Δυο αντίτυπα. Εμπορικαί Επιχειρήσεις ″Ανατολή″. Οδός Αμαλίας αρ. 44. Αθήνας. Εν Αθήναις τη 24η Σεπτεμβρίου 1972. Προς την εταιρεία Αριστομένης Καρέλας. Οδός Κηφισού 41-57. Άγιος Ιωάννης Ρέντης. Αναφορά λήψης της προηγούμενης επιστολής με ακριβή επανάληψη του κειμένου. Σε επόμενο έγγραφο (10.72) γίνεται δήλωση της εταιρείας ΑΝΑΤΟΛΗ για την ίδια παραπάνω συμφωνία.

*ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ Θ. ΚΑΡΕΛΑΣ. ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ. Εισαγωγαί - Αντιπροσωπείαι. Επιβατικά αυτοκίνητα - Φορτηγά - Ημιφορτηγά - Λεωφορεία. Αθήναι - Πειραιεύς - Θεσσαλονίκη. Έτος ιδρύσεως 1918.
Το συνεργείο και τα ανταλλακτικά ήταν στην οδό Κηφισσού 57. Υποκατάστημα Θεσσαλονίκης συνεργείο - ανταλλακτικά 4ο Χιλιόμετρο Εθνικής Οδού Λαγκαδά.
Εκθέσεις: Λεωφόρος Αθηνών 175 και Κηφισσού. Λεωφόρος Συγγρού 21 Αθήνα. Μοναστηρίου 37 Θεσσαλονίκη. Άγιος Ιωάννης Ρέντη 21η Ιανουαρίου 1974.
Προς τον Αρχιμανδρίτη Σωφρόνιο Χάρη, προϊστάμενο Ιερού Ναού Παναγίας Ελεούσης 28
PROSPECT RD. CARLTON NOTTINGHAM ENGLAND.
Σε απάντηση επιστολής του ιερέα, ο οποίος μάλλον θα ζητούσε οικονομική βοήθεια για τον ναό. Μετά τις φιλοφρονήσεις και τις ευχές ο Καρέλας κάνει μια μικρή, ενδιαφέρουσα αναφορά για την οικογένειά του η οποία ακολουθεί πιστά τις χριστιανικές αρχές. Από το 1918 θεμελίωσε μόνος εμπορική επιχείρηση. Το 1925 η οικογένειά του συνεστήθη με τον γάμο του με την σύζυγό του Μαριάνθη. Έκαναν δυο γιους, τον Ανδρέα και τον Ιωάννη. Η Μαριάνθη πέθανε στα 1968. Τώρα με τα παιδιά του διευθύνει επιχείρηση με τρεις εγκαταστάσεις στην περιοχή Αθηνών - Πειραιώς και μια στην Θεσσαλονίκη. Σε συνεργασία με την Χριστιανική Οργάνωση ΖΩΗ (1911-1958) και μετά την Οργάνωση ΣΩΤΗΡ κάθε Δεκέμβριο στέλνουν στο εσωτερικό και εξωτερικό στις ελληνικές κοινότητες, ενορίες και εκκλησίες καθώς και σε πελάτες τους δωρεάν μερικές χιλιάδες ημερολόγια που εξέδιδε η Πανελλήνιος Ένωσις Γονέων Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.
Στον ναό έστειλε ο Καρέλας με ένα αεροπορικό ταχυδρομικό δέμα, εικόνες για τον στολισμό του τέμπλου και για το κυρίως τέμπλο θα φρόντιζε να βρει ζωγράφους από το Άγιο Όρος.

*Μια επιστολή στον ίδιο ιερέα. Άγιος Ιωάννης Ρέντη 17-6 1974. Ο Καρέλας τον πληροφορεί ότι είχε λάβει εγκαίρως την επιστολή του, ήταν όμως ασθενής έως τέλος Μαΐου από «Νευροαθριτικά βαρυτάτης μορφής» κι έτσι δεν ασχολήθηκε με την παραγγελία των εικόνων. Για αυτές του τέμπλου απευθύνθηκε στον αγιογραφικό οίκο Καρτσοναίων στην σκήτη Αγίας Άννης. Ζητούσαν 7000 δραχμές για κάθε εικόνα. Εκτέθηκαν οι διαδικασίες τραπεζικής πληρωμής. Ο Ωνάσης μπορεί να φροντίσει οικονομικό ναύλο στην Ολυμπιακή για την αποστολή τους στην Αγγλία. Ο Καρέλας αδυνατεί να πληρώσει τα έξοδα κατασκευής των εικόνων. Προτείνει ο πάτερ Σωφρόνιος να κάνει έρανο στους πλούσιους Έλληνες του Λονδίνου. «Ημείς εν τω πλαισίω των δυνατοτήτων που είχαμε σας αποστείλαμεν  τον Ιανουάριον ε. ε. τας 48 εντύπους εικόνας».                                 

ΣΧΟΛΙΑ
-Στο βιβλίο ΜΕΓΑΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ των εκδόσεων ΑΡΤΙΑ 1928-1929 (και στον αντίστοιχο 1930-1931), σελ. 138, στα ΑΠΟΙΚΙΑΚΑ (Εισαγωγείς) αναγράφεται: Καρέλλα Αριστ. Λεωχάρους. Επίσης στο ΜΕΓΑΣ ΟΔΗΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ - ΠΕΙΡΑΙΩΣ - ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ 1939 του Γαβριήλ Γαβριηλίδη, σελ. 495, Αποικιακά, Καρελάς Αρ., Λεωχάρους 5.
-Στο διαδίκτυο αναφέρεται ότι ο Καρέλας εισήγαγε στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα της Moskvitch πριν τα πάρουν οι Ηλιόπουλοι (ΓΕΜΣΟΒ Ε.Π.Ε.). Γύρω στα 1960 ο Καρέλας είχε την διακίνηση των επαγγελματικών & επιβατικών αυτοκινήτων της Hansa-Goliath.
-Τα σοβιετικά αυτοκίνητα, οι μοτοσυκλέτες, οι μπουλντόζες, εκσκαφείς, τρακτέρ, άροτρα, σπαρτικές μηχανές, θεριζοαλωνιστικές, άλλα μηχανήματα όπως ιατρικά ή χειρουργικά εργαλεία τα οποία εισήγαγε ο Καρέλας, παρουσιάστηκαν στην 21η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης στα 1956. Σε διαφημιστικά επίσης αναφέρεται ότι ήταν γενικός αντιπρόσωπος στην Ελλάδα του
V)O ΤΕΧΝΟΠΡΟΜΙΜΠΟΡΤ. 
-Στο διαδίκτυο βρίσκουμε ότι η ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ Θ. ΚΑΡΕΛΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, στην Κηφισού 57 Άγιος Ιωάννης Ρέντης, με ημερομηνία ενσωμάτωσης (Incorporation Date) τις 23 April 1964, ήταν υπό καθεστώς Solution Clearance (Λύση Εκκαθάριση).
-Υπήρχαν σωματεία (π.χ. ο Άγιος Γεώργιος) των οποίων τα μέλη εργάζονταν στα σκόρπια στην πόλη Ψυγεία (στην οδό Κανελλοπούλου, κοντά στο λιμάνι (σταθμό) και στην οδό Πειραιώς.






1 σχόλιο:

  1. Εξαθρετική ιστορικική αναδρομή στην ιστορία του ψυγείουκαι της εταιρείας. Πολλή καλή δουλειά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή