Ερευνά
και γράφει ο Δημήτρης Κρασονικολάκης.
Κατά κύματα, με ήρεμο τρόπο, προβάλλω στα μάτια σας έναν ακόμα αριθμό φωτογραφιών, ώστε να ακουμπούν και να σκάζουν απαλά στις άκρες των αισθήσεών σας. Εσείς, ανάλογα με την διορατικότητα και την ψυχοσύνθεσή σας, αποδεχθείτε το περιεχόμενό τους και αφεθείτε στον ρεμβασμό. Δεκατρείς μορφές ανθρώπων, γυναίκες, άνδρες που έζησαν στην πόλη μας κι ένα παιδί που πιθανότατα, ηλικιακά, μπορεί να ζει, στρέφουν την σκέψη στα “περασμένα κι αλησμόνητα” στιγμιότυπα της πορείας της εφήμερης ύπαρξής τους.
Κατά κύματα, με ήρεμο τρόπο, προβάλλω στα μάτια σας έναν ακόμα αριθμό φωτογραφιών, ώστε να ακουμπούν και να σκάζουν απαλά στις άκρες των αισθήσεών σας. Εσείς, ανάλογα με την διορατικότητα και την ψυχοσύνθεσή σας, αποδεχθείτε το περιεχόμενό τους και αφεθείτε στον ρεμβασμό. Δεκατρείς μορφές ανθρώπων, γυναίκες, άνδρες που έζησαν στην πόλη μας κι ένα παιδί που πιθανότατα, ηλικιακά, μπορεί να ζει, στρέφουν την σκέψη στα “περασμένα κι αλησμόνητα” στιγμιότυπα της πορείας της εφήμερης ύπαρξής τους.
Γυναίκα ξεφυλλίζει ένα λεύκωμα. Πάνω δεξιά σε σμίκρυνση μια
αντρική μορφή. Φωτογραφικά παιχνίδια που είχαν την σημασία τους. «Πάνος
Καρίπης/ ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ». Χαρτί Gevart τύπου καρτ ποστάλ με
οδοντώσεις.
Τρεις γυναίκες. «Φώτο - Γκαρμπής/ Φίλωνος 61 - Πειραιεύς».
Τσαλακωμένη φωτογραφία ενός ζευγαριού. Την παρουσιάζω επειδή δεν
συναντούμε συχνά το όνομα του φωτογραφείου «Φώτο - Γκαρμπής/ Φίλωνος 61/
Πειραιεύς».
Τρεις νέοι στην παραλία μια ηλιόλουστη ημέρα του 1953. ″Αναλήψεως 15-5-53/ Δραπετσώνα″. 15 Μαΐου
ήταν ημέρα Παρασκευή ενώ της Αναλήψεως την προηγούμενη, 14.5.1953.
Μικρό αγόρι ανεβασμένο σε καρέκλα για φωτογράφιση: ″Στον Σεβαστό μου. Παπού και στην αγαπημένη
μου θεία Μαρία Σας στέλνω την φωτογραφία μου να με δήτε πόσο εμεγάλωσα. Σας
φιλώ τω χέρη ο εγγονός και ανιψιός σας. Παναγιώτης Ι. Σπαρής. 21.1.55 Εδώ είμε
9% μηνών″. «ΦΩΤΟ-ΑΠΟΛΛΩΝ/ Π. ΤΣΕΡΩΝΗΣ/ ΚΟΜΟΤΙΝΗΣ 162-ΑΠΟΛΛΩΝ/ ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ».
Aνδρας στο Πασαλιμάνι. ″Εν
Πειραιεί την [1ή 7].2.55/
Τοποθεσία/ Πασαλιμάνι/ Υπογραφή [Δεσύλλας;]″.
Μορφή ανδρός με μουστάκι και κοστούμι. Φωτογραφία τύπου καρτ
ποστάλ. Χαρτί Gevart. Ανάγλυφη εκτύπωση: «ΠΑΝΟΣ/ ΚΑΡΙΠΗΣ».
Τέσσερις γυναίκες σε φωτογραφική απεικόνιση. Ανάγλυφη εκτύπωση:
«ΠΑΝ/ ΚΑΡΙΠΗΣ». Πίσω σε σφραγίδα, «9.ΜΑΡ.1950».
Μορφή γυναίκας. «Φωτο – Κίτσογλου/ ΑΓΧΙΑΛΟΥ 5 – ΤΗΛ. 462.337/
ΤΑΜΠΟΥΡΙΑ ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ». Σφραγίδα «ΑΥΓ. 1955».
Aνδρας και γυναίκα περπατούν στο λιμάνι. Βρισκόμαστε στο μεγάλο
πεζοδρόμιο της Αγίας Τριάδας, πίσω διακρίνεται το ΝΑΤ με το περίπτερο (όταν
είχε τοποθετηθεί η διαφήμιση της KOLYNOS) που απομακρύνθηκε κι
αυτό όταν μειώθηκε λόγω λήξης αδειών ο αριθμός τους και στρώθηκαν νέα
πεζοδρόμια λόγω των έργων του τραμ. Στο βάθος πολλοί πεζοί και τα κτήρια της
Ακτής Τζελέπη. «ΦΩΤΟ/ ΜΠΑΡΜΠΑΓΙΑΝΝΗ/ ΑΓ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ 3/ ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ».
Ζεύγος σε στάση φωτογράφισης. «ΦΩΤΟ/ ΜΠΑΡΜΠΑΓΙΑΝΝΗ/ ΑΓ.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ 3/ ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ».
Aνδρας καθισμένος στην καρέκλα σε κάποιο πεζοδρόμιο, του Πειραιά
ή μιας άλλης πόλης. Πίσω, στο τζάμι, το τηλέφωνο 470805 παραπέμπει σε εξαψήφιο
αριθμό των δεκαετιών 1960 - 1970, στον Πειραιά αλλά και κάπου στην Θεσσαλονίκη.
Διαβάζουμε επίσης: Αφοί Σακελλαρίου [;] ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ ΑΜΥΓΔΑΛΟΥ και διαφήμιση
του αεριούχου ποτού ΤΑΜΤΑΜ.
Σε κάποια παραλία. Γυναίκα καθισμένη σε βράχια. Δεν αναγνωρίζεται
ο τόπος. ″Χαρισμένη στην Αδελφή/ μου Άννα
Γαββαλά/ για να με θυμάται/ Πειραιεύς/ Ρίτσα [;] Χλη″.
Βάρκα στον όρμο του Φαλήρου. Πίσω ο λόφος της Καστέλλας. Χωρίς
χρονολογία. Φωτογραφικό χαρτί VELOX.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου