Ερευνά
και γράφει ο Δημήτρης Κρασονικολάκης.
Δημοσιογράφος - Συλλέκτης. Ανεξάρτητος
ερευνητής πειραϊκής ιστορίας και
λογοτεχνίας.
Από την συλλογή
μου.
*Μονόφυλλο δακτυλογραφημένο
κείμενο της κατοχικής περιόδου, για
ασυνέπεια καταβολής υπολοίπου ναύλων.
1) ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ ΤΗΕ ΕΛΛΑΔΟΣ. ΚΙΝΗΤΟΝ
ΕΠΙΣΗΜΑ. Σφραγίδα ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ.
ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΝ ΑΘΗΝΩΝ.
2) ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΝ
ΕΝΣΗΜΟΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΩΝ. Δρ. 3. Σφραγίδα
ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΝ ΑΘΗΝΩΝ.
Αίτησις Διονυσίου
Δημ. Βαραχαλαμά κατοίκου Πειραιώς ΚΑΤΑ
Βασιλείου Πάνου, κατοίκου ωσαύτως.-
Εν
Αθήναις τη 24 Μαΐου 1942.-
Προς τον κον/
Πρόεδρον των εν Αθήναις Πρωτοδικών.-
Δια
του από 17 Μαρτίου 1942 ναυλοσυμφωνητικού
ανέλαβον να φορτώσω και μεταφέρω υπό
τους εν αυτώ όρους και συμφωνίας από
Πατρών εις Σύρον δια του Πετρελαιοκινήτου
μου (Διονυσία) 1740 σάκους μαύρης Κορινθιακής
σταφίδος των είκοσι επτά (27) οκάδων
έκαστον ήτοι σύνολον οκάδων 46980 αντί
του ποσού του ενός εκατομυρίου εξακοσίων
ογδοήκοντα χιλιάδων ναύλων.
Πράγματι
συνεπής προς το ναυλοσυμφωνητικόν μου
παρέλαβον δια του ως άνω φορτίον
συσκευασμένον εις σάκκους μετά δραχ.
560 χιλ. έναντι των ναύλων κατά την
διέλευσιν του πετρελαιοκινήτου μου εκ
Πειραιώς έλαβον έναντι των ναύλων ετέρας
560 χιλ. και συνεχίσας το ταξείδιον εις
Σύρον παρέδωσα το εμπόρευμα εις τον
εκεί παραλήπτην του καθ’ ου όστις με
διαφόρους ασυστάτους και ανυπάρκτους
προφάσεις αρνείται αδικαιολογήτως να
μου καταβάλη το οφειλόμενον υπόλοιπον
των ναύλων εκ δραχ. 560.000 πεντακοσίων
εξήκοντα χιλιάδων.-
Επειδή η περιουσία
του αντιδίκου είναι ουσιωδώς ηλαττωμένη
εξ’ ου ενδέχεται να μη δυνηθώ να λάβω
τα ωφειλόμενά μοι.-
Επειδή επίκειται
κίνδυνος εκ πάσης αναβολής.-
ΔΙΑ
ΤΑΥΤΑ
Παρακαλώ υμάς κύριε Πρόεδρε,
όπως μου επιτρέψητε να κατάσχω συντηρητικώς
πάσαν κινητήν ή ακίνητον περιουσίαν
του ως άνω ωφειλέτου μου είτε εις χείρας
του είτε εις χείρας τρίτου ευρισκομένην
και μέχρι του ποσού των δραχ. 560 χιλ. προς
εξασφάλησιν της ως άνω απαιτήσεώς μου
των τόκων μέχρις εξωφλήσεως και των
εξόδων.-
Ο Πληρεξούσιος Δικηγόρος
[Υπογραφή
Ι. Ε. Κωστούκης]
Εν Αθήναις τη 26 Μαΐου
1942.
Η υπόθεση συζητήθηκε το Σάββατο
30 Μαΐου 1942 στις 10 π.μ.
*Μονόφυλλο
έντυπο του Ελληνικού Νηογνώμονα.
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΩΝ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ
ΚΑΤΑΤΑΞΕΩΣ & ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΣ ΠΛΟΙΩΝ
ΙΔΡΥΘΕΙΣΑ ΤΩ 1919. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΝ
ΚΑΤΑΤΑΞΕΩΣ. Σφραγίδα ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΩΝ
ΕΝ ΠΕΙΡΑΙΕΙ.
Πιστοποιείται δια του
παρόντος ότι το ΙΣΤΙΟΦΟΡΟΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΟΝ
ονομαζόμενον: "ΟΔΗΓΗΤΡΙΑ" υπό
σημαίαν Ελληνικήν. Ιδιοκτητών Π. Χέλμη
& Σίας.- Πλοιάρχου Α. Γεώργιζα.- λιμένος
νηολογήσεως Σύρου. -534- κατασκευής Σύρου.
τόννων φορτίου 120 περίπου μικτών 74,87
καθαρ. 56,99 έτους ναυπηγήσεως 1920.- επισκευής
1942 Γ.Ε. μηχανής τύπου BOLINDERS
ίππων -40- και φέρον ΣΗΜΑ ΔΙΕΘΝΕΣ S.Y.W.H.
επιθεωρήθη και εξητάσθη παρ’ ημών των
κάτωθι υπογεγραμμένων Επιθεωρητών και
ευρέθη εν καλή καταστάσει υπό έποψιν
ναυπηγήσεως και στερεότητος, δύναται
δε να μεταφέρη παντός είδους εμπορεύματα.
Το
ειρημένον πλοίον ενεγράφη εν τω μητρώον
του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΟΣ με ΚΛΑΣΙΝ Α.
Ι. Ι. δια τρία (3) έτη από της 20ής Αυγούστου
1942 υπό τας επιφυλάξεις των διατάξεων
του Κανονισμού, η παράλειψις των οποίων
επιφέρει ακύρωσιν του παρόντος και
απώλειαν της άνω Κλάσεως.
Δια την
διατήρησιν της Κλάσεως το πλοίον δέον
να υποβάλλεται εις περιοδικήν επιθεώρησιν
κατ’ ελάχιστον ανά παν έτος.
Το σκάφος
τούτο δέον να υποβληθή εις νέαν επιθεώρησιν
προ της 20ής Αυγούστου 1943.
Εν ή περιπτώσει
το ειρημένον πλοίον ήθελεν υποστή
αβαρίαν ή ήθελεν εξωκείλει δέον να
υποβληθή εις ειδικήν επιθεώρησιν άλλως
χάνει την κλάσιν του.
Εξεδόθη εν
Πειραιεί τη 21η Αυγούστου 1942
Οι
Επιθεωρηταί [Υπογραφές Α. Αντωνίου, Γ.
Οικονομίδης]
Η Διεύθυνσις [Υπογραφή,
σφραγίδα]
Στην πίσω όψη, τα αυτά στην
γαλλική γλώσσα.
*Μονόφυλλο έντυπο
υπεύθυνης δήλωσης ΧΑΡΤΟΣΗΜΟΝ ΔΡ. 2000 ΔΥΟ
ΧΙΛΙΑΔΕΣ. ΑΝΤΙΤΙΜΟΝ ΧΑΡΤΟΥ ΔΡ. 50. Β.
396157. Χειρόγραφο.
Δυο χαρτόσημα του
1942 με επισήμανση ΔΡΑΧ. 1000 1947 και σφραγίδα
ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΙΣ
ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ.
Βασίλειον της
Ελλάδος.
Υπουργείον Εμπορικής
Ναυτιλίας.
Επιθεώρησις Εμπορικών
Πλοίων.
Αριθμ. Πρωτοκ.
2803
Πιστοποιητικόν
Πιστοποιούμεν
ότι το π/κ ΣΤΑΥΡΟΣ Νηολογίου Πειραιώς
1172 είναι χωρητικότητος τριάκοντα οκτώ
<38> τόννων φορτίου.-
Η παρούσα
εκδίδεται εις διπλούν τη αιτήσει του
Γ. Λαμπροπούλου ίνα το χρησιμοποιήση
εις πάσαν νόμιμον χρήσιν
Εν Πειραιεί
τη 11 Νοεμβρίου 1947
Ο Διευθυντής της Ε.
Ε. Πλοίων. Φ. ΠΑΡΙΑΝΟΣ. Πλοίαρχος Λιμενικός
[Σφραγίδα].
*Τρια δακτυλογραφημένα
έντυπα του 1947 για το χρεωστικό υπόλοιπο
κατά την εκκαθάριση του ανταλλάγματος
χρήσης του επιταγμένου πλοίου
«Μαργαρίτα».
1) ΣΤΕΦ. Α. ΣΟΦΙΑΝΟΣ. Γ.
Σεπτεμβρίου 58. Αθήναι. Τηλφ. 52-678. Εν
Αθήναις τη 25/4/46. ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ. ΠΕΙΡΑΙΑ.
Κύριοι α/π
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Εις απάντησιν του υπ’ αριθ.
8578 από 20-4-46 εγγράφου σας λαμβάνω την
τιμήν να φέρω εις γνώσιν υμών ότι λόγω
του ότι το ως άνω ατμόπλοιόν μου παραμένει
αναύλωτον εν τω λιμένι Πειραιώς δεν
είναι δυνατόν να επιβαρύνεται με
ασφάλιστρα πολέμου.
Συνεπώς δύνασθε
να διακόψητε την ασφάλισιν του πλοίου
εναντίον κινδύνων πολέμου.
Μετά τιμής
ΣΤΕΦ. Α. ΣΟΦΙΑΝΟΣ
Σφραγίδα ΔΙΟΙΚΗΣΙΣ
ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ελήφθη 25/4/46, πρωτ.
8725.
2) ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ. Τμήμα
Γ. αριθ. πρωτ. 12538
Εν Πειραιεί τη 24
Ιουνίου 1947
Προς κ. ΣΤΕΦΑΝΟΝ ΣΟΦΙΑΝΟΝ.
Γ, Σεπτεμβρίου 58. ΑΘΗΝΑΙ.
Επί υμετέρας
αιτήσεως
Έχομεν την τιμήν να σας
γνωρίσωμεν ότι εξεδόθη η υπ’ αριθ
1122/1947 απόφασις της Ε Ε Ε & Ν
Παρακαλούμεν
όθεν όπως διέλθητε από την Δ Θ Μ προς
παραλαβήν ταύτης
Ο ΔΕΥΘΥΝΤΗΣ Κ ΓΚΙΟΚΑΣ
[Υπογραφή] Πλοίαρχος Β Ν
Σφραγίδα
ΔΙΕΞΕΠΕΡΑΙΩΘΗ 25-6-47
3) ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ ΤΗΣ
ΕΛΛΑΔΟΣ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ ΘΑΛΑΣ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ.
ΤΜΗΜΑ Γ. ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ. 12737
Εν Πειραιεί τη
27 Ιουνίου 1947. ΕΠΙΔΟΤΗΡΙΟΝ. [ΣΧΕΔΙΟΝ]
Προς
κ. ΣΤΕΦΑΝΟΝ ΣΟΦΙΑΝΟΝ. Ιδιοκτήτην του
α/π "ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ" Γ. Σεπτεμβρίου 58.
ΑΘΗΝΑΣ.
Έχοντες υπ’ όψιν την υπ’
αριθ. 1122/1947 απόφασιν της Εκτιμητικής
Επιτροπής Επιτάξεων και Ναυλώσεων δι’
ης το χρεωστικόν σας υπόλοιπον κατά την
εκκαθάρισιν του ανταλλάγματος χρήσεως
του διατελέσαντος εν επιτάξει α/π
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ από 7 Μαρτίου 1946 μέχρι 30 Μαρτίου
1946 ανήλθεν εις Λίρας Αγγλίας
1318-12-3.
Παρακαλούμεν όπως εντός πενθημέρου
από της λήψεως της παρούσης παρουσιασθήτε
και καταθέσητε εις το Δημόσιον το ως
άνω ποσόν συμφώνως προς την τρέχουσαν
τιμήν της Τραπέζης της Ελλάδος κατά την
ημέραν της πληρωμής.
Ο ΔΕΥΘΥΝΤΗΣ Κ
ΓΚΙΟΚΑΣ [Υπογραφή] Πλοίαρχος Β. Ν.
Σφραγίδα
ΔΙΕΞΕΠΕΡΑΙΩΘΗ 4079 28-6-47
*Έντυπο
μονόφυλλο ενός πειραϊκού
συνεταιρισμού.
Αλληλασφαλιστικός
Συνεταιρισμός Πλοιοκτητών Πειραιώς
και Νήσων (Α.Σ.Π.Π.) Συν. Π.Ε.
Γενικοί
Πράκτορες Βαλκανική & της Ανατολής.
Ναυτική Εταιρία Περ. Ευθ. Έδρα εν Πειραιεί.
Μεγάλης Βρεταννίας 8.
Προς τον Α.Σ.Π.Π.
Ενταύθα.
ΔΗΛΩΣΙΣ. Ο υπογεγραμμένος….
των α/π…. δηλώ ότι αποδέχομαι όπως
παραμείνω μέλος του Συν/σμού δια την
Χρήσιν 1956 ως μέχρι τούδε δια τα ως άνω
πλοία.-
Μεθ’ υπολήψεως.
*Έντυπο
που χρησιμοποιούσε η THE
HELLENIC
MEDITERRANEAN
LINES
Co
Ltd
που έδρευε στον Πειραιά. 14 Δεκεμβρίου
1957. Μεταφορά από την Γένοβα με το πλοίο
Corinthia
χημικών και φαρμακευτικών προϊόντων.
Διαταγή Εθνικής Τραπέζης της Ελλάδος,
Παράρτημα οδού Πατησίων 9, Αθήνα. Freight
payable
at
destination.
Notify:
Π. Ανδρόνικος, Σωκράτους 61, Αθήνα. Ιταλικό
Marca
da
Bollo,
Lire
50.
*Δελτάριο της MED
LINE/
MIDDLE
EAST
AGENTS
για ενημέρωση άφιξης εμπορευμάτων στον
Πειραιά. Παραλαβή 200 χαρτοκιβωτίων
γάλακτος εβαπορέ βάρους 4800 χιλιογράμμων
από την Αμβέρσα.
MED
LINE.
MIDDLE
EAST
AGENTS.
ΣΚΟΥΖΕ 1Α.
ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ. Εν Πειραιεί, τη 16/10/62. Κύριοι,
Δια της παρούσης σας πληροφορούμεν ότι
δια του αναμενομένου εις τον λιμένα μας
την 17/10/62 α/π AZUR
MED
αφικνούνται εις παραλαβήν σας τα κάτωθι
αναγραφόμενα εμπορεύματα, ήτοι: 200 Χ/κιβ.
Γάλα εβαπορέ 4800 χ/μα εξ Αμβέρσης. Νρ.
Φ/κής 63.
Παρακαλούμεν όθεν υμάς όπως
προσέλθητε το ταχύτερον εις τα γραφεία
μας, οδός Σκουζέ 1α, Μέγαρον Ναυτιλίας,
προς παραλαβήν σχετικής αδείας δια την
παραλαβήν τούτων. MIDDLE
EAST
AGENTS.
Αντιπρόσωποι MED
LINE.
Το
δελτάριο ταχυδρομήθηκε στον Ηλεκτρικό
Σταθμό Πειραιά στις 17 Οκτωβρίου 1962 και
σφραγίστηκε ως άφιξη στον Πειραιά την
επόμενη ημέρα. Παραλήπτης, ο Θεόδωρος
Γ. Καλενδριανός, Δημητρίου Γούναρη 33,
Πειραιεύς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου