Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2021

Πειραιώτικα έγγραφα σχετικά με θαλασσινές μεταφορές.

Ερευνά και γράφει ο Δημήτρης Κρασονικολάκης. Δημοσιογράφος - Συλλέκτης. Ανεξάρτητος ερευνητής πειραϊκής ιστορίας και λογοτεχνίας.

Από την συλλογή μου.
 


*Μονόφυλλο δακτυλογραφημένο κείμενο της κατοχικής περιόδου, για ασυνέπεια καταβολής υπολοίπου ναύλων.
1) ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ ΤΗΕ ΕΛΛΑΔΟΣ. ΚΙΝΗΤΟΝ ΕΠΙΣΗΜΑ. Σφραγίδα ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ. ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΝ ΑΘΗΝΩΝ.
2) ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΝ ΕΝΣΗΜΟΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΩΝ. Δρ. 3. Σφραγίδα ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΝ ΑΘΗΝΩΝ.
Αίτησις Διονυσίου Δημ. Βαραχαλαμά κατοίκου Πειραιώς ΚΑΤΑ Βασιλείου Πάνου, κατοίκου ωσαύτως.-
Εν Αθήναις τη 24 Μαΐου 1942.-
Προς τον κον/ Πρόεδρον των εν Αθήναις Πρωτοδικών.-
Δια του από 17 Μαρτίου 1942 ναυλοσυμφωνητικού ανέλαβον να φορτώσω και μεταφέρω υπό τους εν αυτώ όρους και συμφωνίας από Πατρών εις Σύρον δια του Πετρελαιοκινήτου μου (Διονυσία) 1740 σάκους μαύρης Κορινθιακής σταφίδος των είκοσι επτά (27) οκάδων έκαστον ήτοι σύνολον οκάδων 46980 αντί του ποσού του ενός εκατομυρίου εξακοσίων ογδοήκοντα χιλιάδων ναύλων.
Πράγματι συνεπής προς το ναυλοσυμφωνητικόν μου παρέλαβον δια του ως άνω φορτίον συσκευασμένον εις σάκκους μετά δραχ. 560 χιλ. έναντι των ναύλων κατά την διέλευσιν του πετρελαιοκινήτου μου εκ Πειραιώς έλαβον έναντι των ναύλων ετέρας 560 χιλ. και συνεχίσας το ταξείδιον εις Σύρον παρέδωσα το εμπόρευμα εις τον εκεί παραλήπτην του καθ’ ου όστις με διαφόρους ασυστάτους και ανυπάρκτους προφάσεις αρνείται αδικαιολογήτως να μου καταβάλη το οφειλόμενον υπόλοιπον των ναύλων εκ δραχ. 560.000 πεντακοσίων εξήκοντα χιλιάδων.-
Επειδή η περιουσία του αντιδίκου είναι ουσιωδώς ηλαττωμένη εξ’ ου ενδέχεται να μη δυνηθώ να λάβω τα ωφειλόμενά μοι.-
Επειδή επίκειται κίνδυνος εκ πάσης αναβολής.-
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
Παρακαλώ υμάς κύριε Πρόεδρε, όπως μου επιτρέψητε να κατάσχω συντηρητικώς πάσαν κινητήν ή ακίνητον περιουσίαν του ως άνω ωφειλέτου μου είτε εις χείρας του είτε εις χείρας τρίτου ευρισκομένην και μέχρι του ποσού των δραχ. 560 χιλ. προς εξασφάλησιν της ως άνω απαιτήσεώς μου των τόκων μέχρις εξωφλήσεως και των εξόδων.-
Ο Πληρεξούσιος Δικηγόρος
[Υπογραφή Ι. Ε. Κωστούκης]
Εν Αθήναις τη 26 Μαΐου 1942.
Η υπόθεση συζητήθηκε το Σάββατο 30 Μαΐου 1942 στις 10 π.μ.

*Μονόφυλλο έντυπο του Ελληνικού Νηογνώμονα.
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΩΝ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΑΤΑΤΑΞΕΩΣ & ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΣ ΠΛΟΙΩΝ ΙΔΡΥΘΕΙΣΑ ΤΩ 1919. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΝ ΚΑΤΑΤΑΞΕΩΣ. Σφραγίδα ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΩΝ ΕΝ ΠΕΙΡΑΙΕΙ.
Πιστοποιείται δια του παρόντος ότι το ΙΣΤΙΟΦΟΡΟΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΟΝ ονομαζόμενον: "ΟΔΗΓΗΤΡΙΑ" υπό σημαίαν Ελληνικήν. Ιδιοκτητών Π. Χέλμη & Σίας.- Πλοιάρχου Α. Γεώργιζα.- λιμένος νηολογήσεως Σύρου. -534- κατασκευής Σύρου. τόννων φορτίου 120 περίπου μικτών 74,87 καθαρ. 56,99 έτους ναυπηγήσεως 1920.- επισκευής 1942 Γ.Ε. μηχανής τύπου
BOLINDERS ίππων -40- και φέρον ΣΗΜΑ ΔΙΕΘΝΕΣ S.Y.W.H. επιθεωρήθη και εξητάσθη παρ’ ημών των κάτωθι υπογεγραμμένων Επιθεωρητών και ευρέθη εν καλή καταστάσει υπό έποψιν ναυπηγήσεως και στερεότητος, δύναται δε να μεταφέρη παντός είδους εμπορεύματα.
Το ειρημένον πλοίον ενεγράφη εν τω μητρώον του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΟΣ με ΚΛΑΣΙΝ Α. Ι. Ι. δια τρία (3) έτη από της 20ής Αυγούστου 1942 υπό τας επιφυλάξεις των διατάξεων του Κανονισμού, η παράλειψις των οποίων επιφέρει ακύρωσιν του παρόντος και απώλειαν της άνω Κλάσεως.
Δια την διατήρησιν της Κλάσεως το πλοίον δέον να υποβάλλεται εις περιοδικήν επιθεώρησιν κατ’ ελάχιστον ανά παν έτος.
Το σκάφος τούτο δέον να υποβληθή εις νέαν επιθεώρησιν προ της 20ής Αυγούστου 1943.
Εν ή περιπτώσει το ειρημένον πλοίον ήθελεν υποστή αβαρίαν ή ήθελεν εξωκείλει δέον να υποβληθή εις ειδικήν επιθεώρησιν άλλως χάνει την κλάσιν του.
Εξεδόθη εν Πειραιεί τη 21η Αυγούστου 1942
Οι Επιθεωρηταί [Υπογραφές Α. Αντωνίου, Γ. Οικονομίδης]
Η Διεύθυνσις [Υπογραφή, σφραγίδα]
Στην πίσω όψη, τα αυτά στην γαλλική γλώσσα.

 

*Μονόφυλλο έντυπο υπεύθυνης δήλωσης ΧΑΡΤΟΣΗΜΟΝ ΔΡ. 2000 ΔΥΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ. ΑΝΤΙΤΙΜΟΝ ΧΑΡΤΟΥ ΔΡ. 50. Β. 396157. Χειρόγραφο.
Δυο χαρτόσημα του 1942 με επισήμανση ΔΡΑΧ. 1000 1947 και σφραγίδα ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ.
Βασίλειον της Ελλάδος.
Υπουργείον Εμπορικής Ναυτιλίας.
Επιθεώρησις Εμπορικών Πλοίων.
Αριθμ. Πρωτοκ. 2803
Πιστοποιητικόν
Πιστοποιούμεν ότι το π/κ ΣΤΑΥΡΟΣ Νηολογίου Πειραιώς 1172 είναι χωρητικότητος τριάκοντα οκτώ <38> τόννων φορτίου.-
Η παρούσα εκδίδεται εις διπλούν τη αιτήσει του Γ. Λαμπροπούλου ίνα το χρησιμοποιήση εις πάσαν νόμιμον χρήσιν
Εν Πειραιεί τη 11 Νοεμβρίου 1947
Ο Διευθυντής της Ε. Ε. Πλοίων. Φ. ΠΑΡΙΑΝΟΣ. Πλοίαρχος Λιμενικός [Σφραγίδα].

 

 

*Τρια δακτυλογραφημένα έντυπα του 1947 για το χρεωστικό υπόλοιπο κατά την εκκαθάριση του ανταλλάγματος χρήσης του επιταγμένου πλοίου «Μαργαρίτα».
1) ΣΤΕΦ. Α. ΣΟΦΙΑΝΟΣ. Γ. Σεπτεμβρίου 58. Αθήναι. Τηλφ. 52-678. Εν Αθήναις τη 25/4/46. ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ. ΠΕΙΡΑΙΑ.
Κύριοι α/π ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Εις απάντησιν του υπ’ αριθ. 8578 από 20-4-46 εγγράφου σας λαμβάνω την τιμήν να φέρω εις γνώσιν υμών ότι λόγω του ότι το ως άνω ατμόπλοιόν μου παραμένει αναύλωτον εν τω λιμένι Πειραιώς δεν είναι δυνατόν να επιβαρύνεται με ασφάλιστρα πολέμου.
Συνεπώς δύνασθε να διακόψητε την ασφάλισιν του πλοίου εναντίον κινδύνων πολέμου.
Μετά τιμής ΣΤΕΦ. Α. ΣΟΦΙΑΝΟΣ
Σφραγίδα ΔΙΟΙΚΗΣΙΣ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ελήφθη 25/4/46, πρωτ. 8725.

2) ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ. Τμήμα Γ. αριθ. πρωτ. 12538
Εν Πειραιεί τη 24 Ιουνίου 1947
Προς κ. ΣΤΕΦΑΝΟΝ ΣΟΦΙΑΝΟΝ. Γ, Σεπτεμβρίου 58. ΑΘΗΝΑΙ.
Επί υμετέρας αιτήσεως
Έχομεν την τιμήν να σας γνωρίσωμεν ότι εξεδόθη η υπ’ αριθ 1122/1947 απόφασις της Ε Ε Ε & Ν
Παρακαλούμεν όθεν όπως διέλθητε από την Δ Θ Μ προς παραλαβήν ταύτης
Ο ΔΕΥΘΥΝΤΗΣ Κ ΓΚΙΟΚΑΣ [Υπογραφή] Πλοίαρχος Β Ν
Σφραγίδα ΔΙΕΞΕΠΕΡΑΙΩΘΗ 25-6-47

3) ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ ΘΑΛΑΣ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ. ΤΜΗΜΑ Γ. ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ. 12737
Εν Πειραιεί τη 27 Ιουνίου 1947. ΕΠΙΔΟΤΗΡΙΟΝ. [ΣΧΕΔΙΟΝ]
Προς κ. ΣΤΕΦΑΝΟΝ ΣΟΦΙΑΝΟΝ. Ιδιοκτήτην του α/π "ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ" Γ. Σεπτεμβρίου 58. ΑΘΗΝΑΣ.
Έχοντες υπ’ όψιν την υπ’ αριθ. 1122/1947 απόφασιν της Εκτιμητικής Επιτροπής Επιτάξεων και Ναυλώσεων δι’ ης το χρεωστικόν σας υπόλοιπον κατά την εκκαθάρισιν του ανταλλάγματος χρήσεως του διατελέσαντος εν επιτάξει α/π ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ από 7 Μαρτίου 1946 μέχρι 30 Μαρτίου 1946 ανήλθεν εις Λίρας Αγγλίας 1318-12-3.
Παρακαλούμεν όπως εντός πενθημέρου από της λήψεως της παρούσης παρουσιασθήτε και καταθέσητε εις το Δημόσιον το ως άνω ποσόν συμφώνως προς την τρέχουσαν τιμήν της Τραπέζης της Ελλάδος κατά την ημέραν της πληρωμής.
Ο ΔΕΥΘΥΝΤΗΣ Κ ΓΚΙΟΚΑΣ [Υπογραφή] Πλοίαρχος Β. Ν.
Σφραγίδα ΔΙΕΞΕΠΕΡΑΙΩΘΗ 4079 28-6-47

 

 

*Έντυπο μονόφυλλο ενός πειραϊκού συνεταιρισμού.
Αλληλασφαλιστικός Συνεταιρισμός Πλοιοκτητών Πειραιώς και Νήσων (Α.Σ.Π.Π.) Συν. Π.Ε.
Γενικοί Πράκτορες Βαλκανική & της Ανατολής. Ναυτική Εταιρία Περ. Ευθ. Έδρα εν Πειραιεί. Μεγάλης Βρεταννίας 8.
Προς τον Α.Σ.Π.Π. Ενταύθα.
ΔΗΛΩΣΙΣ. Ο υπογεγραμμένος…. των α/π…. δηλώ ότι αποδέχομαι όπως παραμείνω μέλος του Συν/σμού δια την Χρήσιν 1956 ως μέχρι τούδε δια τα ως άνω πλοία.-
Μεθ’ υπολήψεως.

*Έντυπο που χρησιμοποιούσε η
THE HELLENIC MEDITERRANEAN LINES Co Ltd που έδρευε στον Πειραιά. 14 Δεκεμβρίου 1957. Μεταφορά από την Γένοβα με το πλοίο Corinthia χημικών και φαρμακευτικών προϊόντων. Διαταγή Εθνικής Τραπέζης της Ελλάδος, Παράρτημα οδού Πατησίων 9, Αθήνα. Freight payable at destination. Notify: Π. Ανδρόνικος, Σωκράτους 61, Αθήνα. Ιταλικό Marca da Bollo, Lire 50.

 


*Δελτάριο της MED LINE/ MIDDLE EAST AGENTS για ενημέρωση άφιξης εμπορευμάτων στον Πειραιά. Παραλαβή 200 χαρτοκιβωτίων γάλακτος εβαπορέ βάρους 4800 χιλιογράμμων από την Αμβέρσα.
MED LINE. MIDDLE EAST AGENTS. ΣΚΟΥΖΕ 1Α. ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ. Εν Πειραιεί, τη 16/10/62. Κύριοι, Δια της παρούσης σας πληροφορούμεν ότι δια του αναμενομένου εις τον λιμένα μας την 17/10/62 α/π AZUR MED αφικνούνται εις παραλαβήν σας τα κάτωθι αναγραφόμενα εμπορεύματα, ήτοι: 200 Χ/κιβ. Γάλα εβαπορέ 4800 χ/μα εξ Αμβέρσης. Νρ. Φ/κής 63.
Παρακαλούμεν όθεν υμάς όπως προσέλθητε το ταχύτερον εις τα γραφεία μας, οδός Σκουζέ 1α, Μέγαρον Ναυτιλίας, προς παραλαβήν σχετικής αδείας δια την παραλαβήν τούτων.
MIDDLE EAST AGENTS. Αντιπρόσωποι MED LINE.
Το δελτάριο ταχυδρομήθηκε στον Ηλεκτρικό Σταθμό Πειραιά στις 17 Οκτωβρίου 1962 και σφραγίστηκε ως άφιξη στον Πειραιά την επόμενη ημέρα. Παραλήπτης, ο Θεόδωρος Γ. Καλενδριανός, Δημητρίου Γούναρη 33, Πειραιεύς.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου