Ερευνά
και γράφει ο Δημήτρης Κρασονικολάκης.
Από τις φωτογραφίες που διαθέτει η πολύχρονη συλλογή μου - τόσες ανάρτησα, ακόμα να εξαντληθούν - φανερώνω ένα ακόμα μέρος τους για απόλαυση των φίλων που τις ζητούν επίμονα αλλά και των περιστασιακών επισκεπτών του πειραιώτικου blog μου. Καθόλου παράξενο, έτσι που θα σκορπιστούν στις διάφορες ιστοσελίδες, ανάμεσά τους να αναγνωρίσει κάποιος, τώρα ή στο μέλλον ένα συγγενικό ή φιλικό του πρόσωπο. Αυτή είναι η μαγεία των αναζητήσεων στο διαδίκτυο. Ένας τροφοδοτεί, πολλοί απολαμβάνουν.
Από τις φωτογραφίες που διαθέτει η πολύχρονη συλλογή μου - τόσες ανάρτησα, ακόμα να εξαντληθούν - φανερώνω ένα ακόμα μέρος τους για απόλαυση των φίλων που τις ζητούν επίμονα αλλά και των περιστασιακών επισκεπτών του πειραιώτικου blog μου. Καθόλου παράξενο, έτσι που θα σκορπιστούν στις διάφορες ιστοσελίδες, ανάμεσά τους να αναγνωρίσει κάποιος, τώρα ή στο μέλλον ένα συγγενικό ή φιλικό του πρόσωπο. Αυτή είναι η μαγεία των αναζητήσεων στο διαδίκτυο. Ένας τροφοδοτεί, πολλοί απολαμβάνουν.
Γυναίκα σε στάση καλλιτεχνικής αφαίρεσης. Εξαιρετικής ποιότητας
φωτογραφία τύπου POST CARD.
Οι άκρες της έχουν ειδικά επεξεργαστεί με πρέσα. «ΦΩΤΟΓΡΑΦΕΙΟΝ “Ο ΗΛΙΟΣ,,/ Θ.
Κ. ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ/ ;;;;/ ;; ΑΓ.
ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ/ ΕΝ ΠΕΙΡΑΙΕΙ».
Γυναίκα με πέντε παιδιά. Φωτογραφία με οδοντώσεις. «ΦΩΤΟ - ΣΤΡΑΤ/
ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ/ ΓΕΦΥΡΑ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ».
Σε κάποια γωνία του παλιού κεντρικού ή ευρύτερου Πειραιά. Νεαρή
κοπέλα μπροστά σε κουρείο, εκτελωνιστικό γραφείο, καφενείο. Όλα ανοιχτά στην
σειρά για την εξυπηρέτηση κάθε είδους ανάγκης του πολίτη.
Μάιος 1953. Φωτογράφηση δύο νέων από υπαίθριο φωτογράφο μέσα στον
κήπο του Θεμιστοκλέους (Τινάνειος κήπος). Κείμενο ανορθόγραφο: ″Ενθύμιον/ Μαθιτηκής/ φυλίας/ εκ κύπου/
Θεμιστοκλέου/ Εν Πειραιεί 3/5-53″. Χαρτί LEONAR.
Η κυρία στα σκαλιά κατοικίας και το κοριτσάκι κοντά της (με φιόγκους
στα μαλλιά) στο κατηφορικό πεζοδρόμιο. «ΟΠΤΙΚΑ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ/ ΣΙΚΑΚΗ/ ΛΕΩΦ.
ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α/ ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ».
Κάποιο καλοκαίρι στου Παρασκευά, στα Βοτσαλάκια της Καστέλλας.
Διακρίνονται τα βράχια της παραλίας και πίσω τους η Σταλίδα, το νησί Κουμουνδούρου.
Πίσω από την φωτογραφία, ένα πενταψήφιο τηλέφωνο και ένα γυναικείο όνομα…
Καλοκαιρινά μπάνια στο Σκαφάκι της Πειραϊκής. Δυο γυναίκες με
ολόσωμα μαγιό. Χωρίς σημειώσεις, χρόνο και όνομα φωτογραφείου.
Φωτογραφία γυναίκας με ανάγλυφη εκτύπωση ΠΑΝΟΣ ΚΑΡΙΠΗΣ σε
κολλημένη σε καρτέλα - θήκη του φωτογραφικού καταστήματος για την προστασία
της, σύνηθες φαινόμενο πολλών δεκαετιών. «ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΙ/ ΠΑΝΟΥ ΚΑΡΙΠΗ/ ΒΑΣΙΛΕΩΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ 8/ ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ/ ΤΗΛΕΦ. 42-783».
Γυναίκα και κοριτσάκι με μαγιό στην σκάλα μιας θαλαμηγού με θέα
το Πασαλιμάνι και την Πλατεία Αλεξάνδρας.
Πατέρας με την κόρη του έξω από το ΑΙΟΛΟΣ που έκανε από το λιμάνι του Πειραιά
δρομολόγια Σελήνια - Κακή Βίγλα (στην κοινή γλώσσα, Κατσιβίγ[κ]λα). Μόλις που
διακρίνεται αριστερά το παλιό δημαρχείο (Ρολόι) και πίσω η Ακτή Μιαούλη. Με
βαθύ χάραγμα από μολύβι διαβάζουμε: ″Λιάνα
Στεργιοπούλου[;]″. Χαρτί LEONAR.
Ασπρόμαυρη καρτ ποστάλ της περιοχής Arnavutköy της Istanbul - Κωνσταντινούπολης. Arnavutköy σημαίνει «Χωριό των Αλβανών».
Πρόκειται για την χαμένη ελληνική συνοικία «Μεγάλο Ρεύμα». Την παρουσιάζω γιατί
πίσω της είναι αποτυπωμένη μια στρογγυλή σφραγίδα που συναντώ πρώτη φορά:
″ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ “Ο ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ,, ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ″. Ιδρύθηκε στα 1929.
Εξελίχθηκε σε «Αδελφότης Κωνσταντινουπολιτών Μεγάλου Ρεύματος ″Ο ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ″» με
έδρα την οδό Βυζαντίου 42, Νέα Σμύρνη.
Πέντε φωτογραφίες παραχωρημένες από τον φίλο μου Γιώργο Γουρζουλίδη. Βρισκόμαστε στην Παιδική Χαρά του Νέου Φαλήρου επί δημαρχίας Αριστείδου Σκυλίτση. Στις τρεις πρώτες εικονίζεται η αδελφή του Ευγενία Γουρζουλίδου που γεννήθηκε στις 21.5.1968. Στο βάθος τους εναλλάξ διακρίνεται η γέφυρα, κατοικίες και το παλαιό γήπεδο "Γεώργιος Καραϊσκάκης". Η τέταρτη δείχνει τον Γιώργο Γουρζουλίδη (γ. 21.8.1965) όρθιο πάνω στους κύβους και η τελευταία τον πατέρα τους Δημήτρη Γουρζουλίδη (1932 - 2014).
Φωτογραφία υπ'αριθμόν 3, σίγουρα στη δημοτική αγορά του Αγίου Νικολάου (κατεδαφισμένη).
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει φωτογραφία του Δ. Παπαδήμου (Αρχείο ΕΛΙΑ) που δείχνει στη σειρά το Κουρείο, το Εκτελωνιστικό του Σ. Σταυράκη και το καφενείο (όπως κοιτάμε σήμερα τη βορειοδυτική όψη του ναού με πλάτη στο Τελωνείο/Λιμεναρχείο, αριστερά της κεντρικής κλίμακας της εκκλησίας).