Ερευνά και γράφει ο Δημήτρης Κρασονικολάκης. Δημοσιογράφος - Συλλέκτης. Ανεξάρτητος ερευνητής πειραϊκής ιστορίας και λογοτεχνίας.
Η φωτογραφική έκθεση
συνεχίζεται. Προσαρμοσμένοι στις
απαιτήσεις των καιρών, αντί να τρέχουμε
σε γκαλερί και αίθουσες τέχνης, όπου
συχνά παρουσιάζονται καλλιτεχνικές ή
σημαντικές σε περιεχόμενο φωτογραφίες
σε μεγέθυνση ή να αγοράσουμε ένα πλούσιο
σε περιεχόμενο φωτογραφικό λεύκωμα,
χαιρόμαστε τις ευκολίες που παρέχει το
διαδίκτυο για να απολαύσουμε άγνωστο,
σπάνιο αδημοσίευτο υλικό.
ΑΘΗΝΑ. ″Ενθύμιον εν Αθήναις τη 1 Νοεμβρίου 1934″. Γυναίκα στον κήπο μπροστά από το Ζάππειο.
ΑΘΗΝΑ, στα ακάλυπτα από τις οικοδομές μέρη, σε λοφίσκους γύρω από την Ακρόπολη. 14 Νοεμβρίου 1934.
ΑΘΗΝΑ. Σαν σήμερα στις 13 Νοεμβρίου
1944. Ημέρα Δευτέρα. ″Ενθύμιον των
συναδέλφων Ελένης Παπαδοπούλου και
Τιτίκας Βηθλεμής την ημέρα της παρελάσεως
της αεροπορίας 13/11/44″.
FOTO
- TZAL
TZ.
ΑΛΙΦΕΡΗ
ΣΤΑΔΙΟΥ 50
ΑΘΗΝΑ. Παιδιά στημένα (σε ταράτσα;) με
φόντο την Ακρόπολη, 18 Οκτωβρίου 1956. Στην
πίσω πλευρά, με στυλό κάποιος ή κάποια
υπολόγισε:
″33 μηνών
2 Αννούλες
2
Βασίληδες
---
4 Ξαδελφάκια″
ΑΘΗΝΑ. Στους στύλους του Ολυμπίου
Διός. Νοέμβριος 1956.
ΑΤΤΙΚΗ. Πάρνηθα. Σεπτέμβριος 1959. Μικρός
με εκδρομική μαγκούρα χωμένος σε σχισμή
κορμού αιωνόβιου δένδρου.
ΑΘΗΝΑ. Σε κάποιο δρόμο, νεαρός
μικροπωλητής δείχνει το εμπόρευμά του
σε δυο ενδιαφερόμενους πελάτες. Ανδρικές
λευκές φανέλες, κάλτσες πάνω σε ταβλά.
Το πανέρι από κάτω. «ΦΩΤΟ/ Ν. ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ/
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 34 – ΑΘΗΝΑΙ».
ΑΘΗΝΑ. Συνέχεια της παραπάνω φωτογραφίας.
Στον ίδιο κεντρικό δρόμο, καταστηματάρχες,
μικροπωλητές, γνωστοί, φίλοι, περαστικοί,
πελάτες γίνονται ένα, κομπάρσοι ή
πρωταγωνιστές της εμπορικής κίνησης
στην πολύβουη ελληνική πρωτεύουσα. Πάνω
σε δυο πανέρια, οι ταβλάδες με τις
αντρικές λευκές φανέλες και τις
χρωματιστές κάλτσες. «ΦΩΤΟ/ Ν. ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ/
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 34 – ΑΘΗΝΑΙ».
ΑΤΤΙΚΗ. Γυναίκα ανεβασμένη σε βράχο μιας παραλίας που ακόμα διατηρούσε την φυσικότητά της. ″Φάληρον 1949″.
″Παληό Φάληρο Εκδρομή με τους
επιλαχόντες 1951″. Έτσι γράφει η πίσω όψη
της φωτογραφίας. Κάθε διευκρίνιση για
τους τρεις αυτούς νέους, για το πώς και
γιατί, χάνεται στον χρόνο…
ΑΘΗΝΑ. Οκτώβριος 1952. Δυο κομψές,
όμορφα ντυμένες νέες γυναίκες, η Λευκή
και η Κλειώ, περπατούν στα Πατήσια, στην
τότε ονομαζόμενη ″Πλατεία του
Έβγα″.
ΑΤΤΙΚΗ. Νοέμβριος 1953. Στο αεροδρόμιο Τατοΐου.
ΑΤΤΙΚΗ.
Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 1955. ″ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ - 7206 A.B.SR
- 21/11/55″.
ΑΤΤΙΚΗ.
Σεπτέμβριος 1956. Γυναίκα καθισμένη
κατάχαμα στις τότε εξοχές της Μαγκουφάνας
(Πεύκη).
ΑΘΗΝΑ, Θέατρο
Εθνικού Κήπου. Λεωφόρος Αμαλίας 1.
Αύγουστος 1959. Το καλοκαίρι εκείνο νομίζω
ο θίασος Κωστή Λειβαδέα (Νέα Σκηνή)
έπαιξε το έργο ″Πόσο πουλιέται το φιλί″
του Αργύρη Εφταλιώτη.
ΑΘΗΝΑ: Ανεβαίνοντας την Σταδίου προς το Σύνταγμα. Χωρίς χρονολογία.
Τα καλοκαίρια περνούν και μαζί τους οι ανθρώπινες, οικογενειακές στιγμές. Μερικές μόνο αποτυπώνονται στο χαρτί, να τις κοιτάζουμε αργότερα νοσταλγικά. Να μας θυμίζουν, να μας συγκινούν ή να μας απογοητεύουν… ″Ενθίμιον Π ΜΑΝΤΑΣ 13-8-61 Φαληρον″.
ΑΘΗΝΑ, Κολωνός 1963. Τα παιδιά, οι έφηβοι όταν δεν μπορούν να βγουν, να εκδράμουν, να πάνε στις παραλίες, βρίσκουν πάντα τρόπους διασκέδασης ακόμα και στις αυλές του σπιτιού τους. Εδώ ένα παλικαράκι αιωρείται σε μια αυτοσχέδια κούνια…
ΑΘΗΝΑ, Ευαγγελισμός. Αλήθεια, πόσες παλιές ασπρόμαυρες φωτογραφίες θα τραβήχτηκαν στις ταράτσες των μονοκατοικιών - διώροφων - τριώροφων ή πολυκατοικιών πριν αυτές γεμίσουν με κεραίες, ηλιακούς, δορυφορικά πιάτα, άχρηστα αντικείμενα και γίνουν απροσπέλαστες; Χωρίς χρονολογία, για να υποψιαζόμαστε κάποια από τις περασμένες δεκαετίες.
ΑΤΤΙΚΗ. Παλαιό Φάληρο 1965.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου